ian. 20

Modificari legislative B-Org, Neomanager 5 si 7 ian 2014

IForce Solutions anunta disponibilitatea noului kit pentru Neomanager 5, Neomanager 7 si B-Org

 Principalele noutati aduse de acest kit sunt:

Actualizarea aplicatiei la modificarile legislative aduse de ordinele 111, 2067, 3183 si 3806 din 2013, care produc efecte in modulele de Contabilitate si Salarizare in aceasta perioada. Dintre acestea amintim:

– modificari la declaratia D394 – privind achizitiile si livrarile (aplicare incepand cu raportarea lunii decembrie 2013);

– modificari privind TVA-ul la incasare (inchiderea TVA-ului neexigibil la 90 de zile nu se aplica incepand cu 1 ianuarie 2014);

– S-au adaugat in planul de conturi (doar CEE4) incepand cu 2013 urmatoarele conturi: 1491, 1495, 266, 507 si 6455. S-au modificat formulele (si rapoartele) la rapoartele speciale: Bilant, Bilant prescurtat, Situatia Activelor F40 incepand cu 01/01/2013, in sensul ca s-au inclus conturile adaugate in formulele acestor rapoarte (ordinul 2067/2013).

– modificari la Declaratia Informativa D205 – privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate (aferent anului 2013, fostele fise fiscale);

– In modulul de Gestiune a fost adaugata o optiune noua la „Actualizare Terti”: butonul localizare Adresa, utilizand si integrand http://maps.google.com

– Compatibilizare aplicatiei cu cele mai noi versiuni ale sistemelor de operare anuntate de Microsoft: Windows 8.1 si Windows Server 2012 R2;

Nou modul Warehouse Manager  (disponibil numai pentru Neomanager 7 si B-Org) utilizeaza coduri de bare si terminale mobile Motorola. In acest moment, asigura urmatoarele functionalitati:

  • scanare cu terminal a intrarilor cu generarea notelor de intrare receptie aferente (NIR, NIRI);
  • scanare cu terminal a iesirilor: pe baza de Factura proforma confirmata (Comanda client) se poate emite factura si/sau aviz cu produsele prelevate pe terminal;
  • scanare cu terminal a inventarelor – in aplicatie se decide deschiderea unui inventar, documentul ajunge pe terminal unde se face numararea faptica, iar apoi este valorificat in aplicatie generand automat plusuri/ minusuri de inventar;
    scanare cu terminal a produselor in vederea verificarii stocului, pretului, locatiei de depozitare – operatiune complementara de interogare independenta a stocului.
ian. 13

Neomanager si B-Org lucreaza cu TVA la incasare

IForce Solutions anunta disponibilitatea noilor kit-uri ale sistemelor ERP – B-Org si Neomanager, kit-uri care pe langa imbunatatiri functionale, aliniere la noi platforme tehnologice, asigura si functionalitea necesara aplicarii modificarilor legislative care au intrat in vigoare la 1 ianuarie 2013.

Vorbim aici despre:

  • Implementarea sistemului “TVA la incasare” aferent OG Nr.15/2012 pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind codul fiscal;
  • Generarea Declaratiei 205, declaratia care inlocuieste fisele fiscale, in modulul Salarizare;
  • Compatibilizarea aplicatiilor cu platformele Microsoft: Windows 8, Windows Server 2012 si cu SQL Server 2012;

Ce anume trebuie sa stie un client despre sistemul “TVA la incasare”?

Toti agentii economici, indiferent de incadrarea lor, sunt afectati de aplicarea sistemului TVA la incasare, dupa cum urmeaza:

  • Daca sunteti o firma care nu aplica sistemul “TVA la incasare” veti fi afectat in masura in care primiti facturi pe care scrie “TVA la incasare”; altfel spus, cand faceti achizitii de la firme care aplica acest sistem veţi putea deduce TVA din facturile primite numai în momentul în care le veţi plati.
  • Daca sunteti firma noua sau aveti cifra de afaceri sub 2,25 mil lei, atunci aplicaţi sistemulTVA la încasare”; asta inseamna ca atunci cand emiteti o factura trebuie ca aceasta sa aiba inscrisa mentiunea “TVA la incasare”;
  • Daca aplicaţi sistemul „TVA la încasare”, pentru facturile primite de la furnizori nu veţi mai deduce TVA în luna (trimestrul) în care acestea au fost emise, ci în luna (trimestrul) în care le-aţi achitat, indiferent daca furnizorii dvs aplica sau nu sistemul “TVA la încasare”.
  • Daca platiţi partial o factura, atunci va veţi deduce TVA proporţional cu suma platita din totalul facturii, iar restul îl veţi deduce atunci cand veţi plati restul de plata ramas.
  • Amanarea la plata TVA catre stat este de maxim 90 zile; altfel spus exigibilitatea TVA – momentul cand se naste dreptul statului de a percepe TVA, apare numai la data incasarii contravalorii integrale sau parţiale a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii, dar nu mai tarziu de 90 de zile calendaristice de la data emiterii facturii;
  • Exigibilizarea TVA la 90 de zile de la data de emitere a facturii (pentru facturile inca neincasate la aceasta data) se va face in contabilitate prin operatiunea numita Inchidere TVA neexigibila la 90 de zile. Operatiunea va trebui initiata manual din aceeasi fereastra ca si celelalte generari automate, inainte de inchiderea de luna;
  • Orice agent economic este obligat ca la inregistrarea unei facturi sa verifice daca furnizorul sau este inregistrat in Registrul provizoriu al persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare. Aceasta verificare se poate face automat utilizand un buton special din aplicatiile ERP Transart.

Toti clientii IForce Solutions primesc documentatii detaliate de utilizare a noilor functionalitati disponibile si beneficiaza de suportul consultantilor ERP pentru aplicarea lor in practica.

iul. 06

De ce ERP?

Exista mai multe motive pentru care o companie, fie de mari dimensiuni fie o societate comerciala obisnuita ar putea merge pe solutia utilizarii unui ERP in detrimentul vechii aplicatii. Intre acestea se pot enumera:

– rapiditatea si corectitudinea datelor prelucrate. Experienta ne spune ca este extrem de importanta informatia obtinuta la momentul oportun in forma solicitata si desigur, corecta. In acest sens, Neomanager sau B-Org vin cu solutii extrem de versatile de personalizare a rapoartelor standard oferite de aplicatie. Fara riscul de a deteriora un raport standard, utilizatorii pot genera rapoarte personalizate care devin vizibile doar pentru ei insisi sau pentru toti ceilalti utilizatori.

– Aplicatiile vin „la pachet” cu servicii de implementare. Desigur orice inceput este uneori dificil dar important este sa se faca corect. Atunci si beneficiile nu vor intarzia sa apara. Aproape intotdeauna exista usoare reticente ale personalului la nou sau la schimbare. De aceea serviciile de implementare pe care le oferim, bazate pe experienta multor implementari reusite la activ, sunt atat de importante. Astfel personalul va accepta mai usor schimbarea si va intelege ca toate aceste eforturi vor fi de folos atat in activitatea si profitabilitatea companiei cat si in usurarea si optimizarea propriei activitati. Intre serviciile de implementare putem enumera:

  • asistenta tehnica

  • asistenta functionala

  • import date din vechea aplicatie

  • instuirea personalului

  • pilot

  • post asistenta

  • configurare rapoarte

– Configurarea drepturilor. Orice management este interesat de acest aspect. In functie de competenta, utilizatorii primesc drepturi in aplicatie strict pe ceea ce trebuie sa lucreze. De exemplu o persoana care utilizeaza doar partea de vanzari nu are drepturi in modulul contabilitate. Un utilizator care lucreaza intr-un grup de firme si este angajat doar al uneia din societati nu trebuie sa aiba acces la datele altei societati din grup. Un utilizator care are drepturi doar pe una din gestiunile unei societati nu are acces la alte gestiuni. Desigur toate aceste aspecte se discuta in implementare. Mai intai cu managementul se stabilesc competentele apoi se definesc seturile de drepturi pe fiecare utilizator in parte.

– Accesul managementului la date din orice locatie. Aplicatiile ERP Neomanager si B-Org permit accesul persoanelor angrenate in management din orice locatie daca se doreste acest lucru. Acest lucru presupune desigur o securizare corespunzatoare a accesului.

Putem desigur oferi consultanta functionala in acest sens.

– Client server. Aplicatiile Neomanager si B-Org utilizeaza tehnologia SQL oferita de Microsoft. Acest lucru confera stabilitate aplicatiei si rapiditate atat in operare cat si in obtinerea rapoartelor. Desigur tehnologia de confirmare a tranzactiilor aduce un plus in securitatatea acestora.

– Salvarea datelor. Salvarea datelor poate fi automatizata atat in timpul zilei cat si de noapte pentru activitati 24/24. Acest lucru ofera posibilitatea recuperarii rapide a datelor in forma cea mai recenta in cazul unui crash de server. De asemenea, aplicatia ofera si avertismente, daca din motive tehnice nu s-au putut efectua salvarile din timpul noptii sau mai vechi de 3 zile. Suplimentar pe un server se poate utiliza tehnologie RAID pentru protectia datelor. In implementare se pot pune la punct toate aceste aspecte.

– Consistenta datelor. Poate ati intampinat dificultati in ceea ce priveste consistenta datelor unei aplicatii de gestiune sau contabilitate. Mai concret, toate datele introduse corect, rezultate eronate. Aplicatiile realizate in mediul DOS vin de obicei „la pachet” cu atfel de probleme deoarece atunci tehnologia tranzactiilor in retea nu se realiza tocmai corect. Tehnologia SQL impreuna cu Neomanager si B-Org rezolva elegant aceste probleme de consistenta a datelor prin integritatea referentiala si nu numai. In implementare se poate purta o discutie despre toate aceste aspecte de consistenta si avantajele oferite.

iun. 21

Beneficii utilizare modul comenzi Neomanager, B-Org

Putem prezenta o lista cu beneficii pe care le puteti avea in utilizarea modulului comenzi din Neomanager 5, Neomanager 7 sau B-Org:

  • Estimare comenzi bazate pe analiza vanzarilor si achizitiilor pentru perioada solicitata;
  • Culegerea comenzilor efectuate din mai multe gestiuni si centralizarea acestora pe furnizori;
  • Comenzi direct pe codurile de produse folosite de furnizori;
  • Istoric al preturilor de achizitie si al furnizorilor de la care a fost achizitionat un produs;
  • Transformarea unei comenzi in NIR si posibilitatea compararii acesteia cu factura de achizitie. Astfel se poate urmari un raport privind marfa comandata/vs marfa facturata de catre furnizor;
  • Se poate urmari in timp real stocul de marfa pe gestiuni, in cazul in care acesta nu este disponibil pe o anumita gestiune, putand fi comandat de la o alta gestiune, sau transformat intr-o comanda interna de aprovizionare in cazul in care marfa nu este disponibila pe nici una din gestiuni;
  • Proformele emise catre clienti pot genera individual sau centralizat la randul lor comenzi catre furnizori.
iun. 18

Prezentare ERP gratuita

Ne puteti contacta in vederea stabilirii unei intalniri de prezentare a solutiilor ERP oferite de IForce Solutions. Cu aceasta ocazie vom discuta mai multe aspecte legate de:

  • tipul de activitate pe care societatea sau grupul dumneavoasta de firme o desfasoara si masura in care putem acoperi solicitarile pe care le aveti cu privire la un ERP;
  • tipuri de rapoarte si situatii pe care vi le doriti de la un sistem informatic integrat, relativ la ceea ce poate oferi aplicatia pe care o propunem;
  • posibilitatea preluarii datelor din actualul soft. Aici putem include urmatoarele date: nomenclatorul de produse, nomenclatorul de terti, scadente facturi neachitate/neincasate, mijloace fixe, etc;
  • numarul si configuratia de licente pe care societatea dumneavoastra ar dori sa il utilizeze, stabilirea unui posibil moment al inceperii implementarii, echipa care va face parte din implementare, etc.

In urma prezentarii veti primi pe e-mail o oferta dedicata societatii dumneavoastra care va cuprinde o configuratie specifica de licente, costuri de implementare, necesarul de hardware specific.

In acest fel puteti avea certitudinea ca alegerea ERP-ului pe care il veti utiliza se va potrivi cel mai bine nevoilor activitatii pe care o desfasurati.